Baterie elektromobilu stojí přibližně stejně jako polovina ceny nového vozu. Její oprava ale je vcelku snadná záležitost za pár tisíc
Již dávno neplatí mýtus o tom, že majitel elektromobilu za výměnu baterie zaplatí polovinu ceny nového vozu. Moderní postupy v konstrukci a opravách baterií elektrických vozů dokáží náklady tohoto procesu srazit na minimum.
Může elektromobil vydržet nájezd i milion kilometrů na jednu baterii? Praxe i data vypovídají o tom, že ano
Že baterie, která je pomalu dražší než samotný elektromobil, nedokáže vydržet ani pár let provozu, je nejčastějším argumentem odpůrců elektrických vozů, proč si takový vůz nekupovat. Ukazuje se však, že i tento zdánlivě pádný argument odpůrců elektromobility není tak úplně pravdivý.
Stavba obří továrny na baterie elektromobilů v Česku je na spadnutí. Kde má takzvaná Gigafactory vyrůst a co to bude pro občany znamenat?
Aby se mohla uskutečnit revoluce v dopravě, která má byt v celé evropské unii do roku 2035 zcela bezemisní, je potřeba na to přizpůsobit i průmysl. Obzvláště klíčové pro průmyslu bude postarat se o baterie do nových elektromobilů.
Opravdu jsou v zimě elektromobily nepoužitelné? Jaká jsou fakta?
Elektronika obecně je poměrně choulostivá na teplotu okolního prostředí. Příliš velké teplo nebo chlad můžou mít fatální následky.
Čeká elektromobily revoluce a konec dlouhého nabíjení?
Trávit desítky minut u nabíječky elektromobilu již možná nebude dále potřeba. Inženýři totiž přišli na způsob jak baterii „dobít“ na 100 % během jednoho okamžiku a úplně bez práce.
Elektrické autobusy začínají být novým světovým standardem. V čem spočívají jejich výhody?
Celá Evropa, ale i USA nakupuje ve velkém autobusy na čistě elektrický pohon z baterií. Elektrobusů tak začíná ve světě přibývat a poměrově se blíží starému dieselovému pohonu.
Elektromobil vám v budoucnu může vydělávat peníze, zatímco stojí v garáži. Jak je to možné?
Baterie elektromobilů mohou sehrát klíčovou roli v energetické infrastruktuře. Díky takzvanému „vehicle to grid“ modelu budete moct prodávat akumulovanou energii z baterie elektromobilu zpět do sítě a vydělávat si tak nemalé částky.
Kontroverzní otázka recyklace baterií elektromobilů a dopad na životní prostředí. Jaká jsou fakta?
Ve společnosti stále panuje mnoho pochyb o dopadu elektromobilů na životní prostředí. Hlavní problém je v bateriích, jejichž výroba je dosti nákladná a neekologická.
Jak na adekvátní recyklaci baterií
Ať už tužková nebo knoflíková, jakmile vám baterie doslouží, je podstatné se jí zbavit podle zavedených pravidel. Jaká však ta zmiňovaná pravidla jsou?
Rodinné, do města či ztíženějšího terénu. I takový může být elektromobil
Když se řekne elektromobil, co si vybavíte? Možná je to malé sportovní autíčko, které vás povozí po městě, na nákupy a s největší pravděpodobností vydrží sotva na jedno nabití objet všechny zmíněné cesty během pár hodin.