Automobilky zdražují spalovací vozy, elektromobily zlevňují
Změny v ceně vozů se nejvíce dotknou evropských výrobců, kteří jsou k tomuto kroku nuceni nařízením Evropské unie. Ta totiž neustále zpřísňuje emisní limity, které musí tamní automobilky splňovat.
Proč je nutné přejít na elektromobily: Nejen ekologie, ale i technologická vyspělost, tvrdí šéf jedné z největších světových automobilek
Výroba elektromobilů je nyní ve fázi, kdy ti, kteří budou ignorovat pokrok, mohou být snadno vytlačeni konkurencí, zejména tou čínskou. Dle šéfa Fordu je nutné, aby automobilky v západních zemích přešly na elektromobily, jinak riskují, že se stanou zastaralými.
Elektromobily zažívají globální boom
Prodeje elektromobilů rostou rychlým tempem, což potvrzuje nárůst o 30,5 % v září 2024 ve srovnání s předchozím rokem. Čínský trh se na růstu podílel nejvýrazněji, nicméně patrný vývoj byl i v Evropě a Spojených státech.
Čínské elektromobily mohou ohrozit světovou bezpečnost. Evropa na ně chystá cla, zatímco USA je chtějí zakázat úplně
Mezitím, co se evropské státy rozhodují o uvalení cel na čínské elektromobily, Bidenova kancelář nedávno navrhla úplný zákaz těchto elektrických vozidel na amerických silnicích. Hlavním důvodem jsou obavy ohledně bezpečnosti softwaru, který čínská vozidla využívají.
Další evropská metropole zakazuje sdílené elektrokoloběžky. Praha je možná na řadě
Populární atrakce – zejména pro turisty – se dočkala svého konce. Madrid se rozhodl zakázat sdílené e-koloběžky pronajímané přes mobilní aplikace.
Vozů s elektrickým pohonem raketově přibývá. Loni jejich počet vzrostl o 50 procent
I když můžete mít pocit, že se vozový park ve vašem okolí nijak výrazně nemění, celosvětový trend je jasný. Na světě bylo ke konci roku 2023 celkem 42 milionů elektrických vozů, což je zhruba o polovinu více než o rok předtím.
Nová studie jasně prokazuje, že životnost baterie elektromobilu je téměř nekonečná
Často zmiňovaný mýtus o elektromobilech říká, že velmi drahá baterie v elektromobilu prakticky vydrží jen pár let, než je potřeba její výměna. Nová studie, která si vzala do hledáčku moderní elektromobily ovšem ukazuje pravý opak a více nasvědčuje o její nezničitelnosti.
Dvě velké evropské automobilky opustily od spolupráce, jejíž cílem bylo vytvořit malý a levný elektromobil. Dočkáme se snad někdy takového vozu?
Zvýšit už tak velký zájem o elektromobily a navrhnout menší, kompaktní a levný vůz do města si vzaly za cíl společnosti Volkswagen a Renault. Spolupráci nakonec rozvázali, na konceptu levného elektromobilu však stále oba výrobci zvlášť dychtivě pracují.
Nabíjet elektromobil i na přeplněných sídlištích velkoměst bude hračka díky tomuto novému vynálezu
Vozy na elektřinu se na nás valí ze všech stran, ale otázka jejich nabíjení v hustých městských zástavbách doposud nebyla plně vyřešena. S revolučním řešením však přišla německá firma, která nabíječky k elektromobilům instaluje přímo do obrubníků u silnice.
Elektromobilita sílí ve světě i v Česku. Každé páté prodané auto za tento rok je na elektřinu a v nabíjecích sítích raketově stoupá odebraná elektřina
Jen za první čtvrtletí roku 2024 se prodalo ve světě tolik elektromobilů, kolik se jich celkem prodalo za celý rok 2020. S takto rostoucím tempem popularity nebude třeba, aby Evropská unie vůbec spalovací vozy zakazovala, neboť nakonec s nimi řidiči skončí sami.