Jejich pevnou strukturu tvoří úplné maličkosti. Ať už jde o soukromé či pracovní vztahy, je potřeba na nich pracovat a upevňovat, aby vydržely co nejdéle.

Pokora a slušnost je základním pilířem vztahu

Většinou jsme vychováváni tak, že slova jako „prosím“ a „děkuji“ jsou běžnou součástí našeho slovníku. Navíc není moc situací, kdy bychom je nepoužili. Nezáleží ani na tom, zda mluvíme o pracovním či osobním vztahu. Stejně jako děkujete kolegovi za pomoc při projektu, nebojte se poděkovat ani partnerovi například za to, že uvařil snídani nebo vynesl koš. I taková drobnost ho jistě potěší a nebude si myslet, že to berete jako samozřejmost.

Myslete na druhé

Není nic hezčího než si vzpomenout na druhou osobu v den, který je pro ni výjimečný. Nemusí to být zrovna narozeniny. Možná slaví svátek, důležitý milník v kariéře nebo odchází na mateřskou. Ať už je to cokoliv, je hezké projevit pozorné gesto a ukázat, jak vám na druhé osobě záleží. I malá drobnost nebo projevené přání toho druhého zahřeje u srdce. Milý a upřímný projev z vaší strany určitě ocení nejen partner, ale i kolega.

Nebojte se projevit své city

Někdy se chováme tak, že šetříme pozitivní energií nebo se jí jen bojíme projevovat. Je to ale škoda. Nikdy nečekejte na vhodnější okamžik a neodkládejte to na neurčito. Možná už nebude lepší chvíle, než je teď. Nikdy není ani hodně nebo málo projevených emocí. Nebojte se říct druhému, že na něj myslíte, že vám udělal radost, že vás s něčím potěšil nebo jste na něj pyšní.

Naučte se přijímat komplimenty

Stejně jako je důležité komplimenty říkat, je podstatné je umět i přijímat. Možná tomu nevěříte, ale odmítnutý kompliment nebo projevený cit může toho druhého zranit, aniž by to dal najevo. Když vás někdo ocení v práci, pochválí vám nový účes nebo oblíbený kousek oblečení, přijměte to. I druzí se snaží projevovat maličkosti směrem k vám. Věří vám a chtějí na vás něco ocenit jen tak, aniž by za to něco očekávali. Určitě také poznáte, pokud to myslí zcela upřímně.

Naslouchejte druhým

Možná je to stále to dokola omílané naslouchání, o kterém už toho bylo napsáno tolik. Pokud by to ale nebyla pravda a nefungovalo by to, nebylo by to tak podstatné. Naopak lidé potřebují mít kolem sebe někoho, komu mohou důvěřovat. Nemusíte být nutně řečník ani jim nemusíte umět v dané chvíli poradit nic zásadního. Pokud ale druhá osoba zažívá nějaké trápení a těžkosti, je důležité, abyste dokázali projevit empatii a být tu v moment pro toho, kdo to potřebuje. Jen tak ukážete, jak je pro vás druhá osoba důležitá.

 Autorka se problematikou dlouhodobě zabývá a čerpá ze svých vlastních zkušeností.