Zvýšit už tak velký zájem o elektromobily a navrhnout menší, kompaktní a levný vůz do města si vzaly za cíl společnosti Volkswagen a Renault. Spolupráci nakonec rozvázali, na konceptu levného elektromobilu však stále oba výrobci zvlášť dychtivě pracují.

Evropa řešení potřebuje

Obě společnosti spolu začaly spolupracovat zejména kvůli tomu, že sdílením jejich práce se sníží náklady pro vývoj a výrobu levného elektromobilu. Přijít na trh s levným elektromobilem je jeden z hlavních cílů téměř všech evropských automobilek. Nejenomže je na trhu o takový vůz enormní zájem, ale stal by se i odpovědí na levné elektromobily, které se do Evropy valí z Číny.

Nakonec to však vypadá tak, že se spolupráce neuskuteční. Jedna z hlavních příčin, proč se cesty obou společností rozešly, je údajně neochota Volkswagenu přistoupit na podmínku francouzského výrobce, aby se daný vůz vyráběl v jednom z jeho výrobních závodů. Volkswagen má plný zájem na tom, aby se využila jeho vlastní evropská výrobní síť.

I když vzájemná dohoda byla velmi blízko, nakonec půjde Renault i Volkswagen svou vlastní cestou za vývojem levného elektromobilu. Thomas Schaefer, generální ředitel značky Volkswagen, uvedl, že vůz na elektřinu, který se bude pohybovat v nízké cenové relaci, bude na trhu k dispozici do roku 2027. Jaká bude konečná cenovka známo není, v médiích se však nejčastěji diskutuje o částce kolem 500 000 Kč.

Evropa by s cenově dostupným elektromobilem neměla otálet, Čína jí šlape na paty

Evropské automobilky od pradávna vždy svými produkty vládly světu hlavně díky cenové dostupnosti vozů a jejich pověstné kvalitě. Karta se však obrací ve prospěch Číny, která zacítila šanci překonat v produkci osobních automobilů Evropu i zbytek světa díky rozmachu elektromobilů, v jejichž výrobě se Číně daří.

I domácím výrobcům se dobře vede ve vývoji komerčně úspěšných produktů na poli bateriových vozů, neboť evropské elektromobily jsou na naprosté špici, co se týče technologií i bezpečnosti. Například Volkswagen ID. 3, který disponuje snad každou moderní vychytávkou a bezpečnostním systémem, jaký si jen lze představit.

Nicméně, na trh chybí dodat model, který by mohl konkurovat nejen technologiemi, ale i cenou. O takovém produktu se hovoří roky, ale doposud není zmínka o tom, že by v dohledné době měl spatřit světlo světa. Za nejdřívější termín se tedy dá požadovat pravděpodobně rok 2027, jenž zmínil současný generální ředitel Volkswagenu.

 

Zdroj: Exclusive: VW and Renault end talks to develop affordable EV, sources say | Reuters