Hybridy znečišťují životní prostředí téměř stejně jako vozy se spalovacími motory
I když jsou hybridy podobně jako elektromobily vnímány pozitivně pro svůj přínos pro životní prostředí, nová studie ukazuje opak. Vozy na hybridní pohon jsou oproti elektromobilům až 5x špinavější.
Zakažte auta se spalovacími motory, vyzývají Evropskou unii nakonec i samotné automobilky
Nejen vlády a ekologické organizace chtějí, aby vozy na fosilní paliva vymizely z evropských silnic. Už i výrobci automobilů se dožadují, aby se Evropská unie držela původního plánu a spalovací vozy do roku 2035 zcela zakázala.
Zákaz spalovacích vozů v Evropě se nakonec možná odloží
Evropská unie rozdmýchala vlnu emocí, když se rozhodla do roku 2035 zakázat prodej všech spalovacích vozů. Několik zemí včetně České republiky s tímto rozhodnutím nesouhlasilo a vyjednaly rozumný kompromis.
Nabíjet elektromobil je ve výsledku rychlejší než natankovat palivo, a hlavně to stojí daleko méně peněz
Ze stran odpůrců elektromobility se veřejnosti podsouvá názor, že nabíjení elektromobilu je neuvěřitelně zdlouhavý proces, který naprosto znemožní používání automobilu pro běžné činnosti. Opak je však pravdou, neboť vy osobně elektromobil v podstatě nikdy nedobíjíte.
Vědci přišli s novým palivem, díky kterému mohou mít spalovací motory šanci na přežití
Ve světě automobilů jsou poslední roky charakteristické především intenzivním výzkumem v oblasti bezemisních pohonů. Velký pokrok tak učinily vozy s pohonem hybridním, elektrickým, ale třeba i vodíkovým.
V Evropě se nakonec budou moct prodávat spalovací vozy i po roce 2035. Má to však jeden háček
Ačkoliv vozidlům na fosilní paliva hrozilo téměř definitivně zrušení prodeje v polovině příští dekády, nastala nečekaná změna. Evropská komise pod nátlakem Německa, Česka a dalších členských zemí se rozhodla své stanovisko změnit a dojít ke kompromisu.
Rozhodnutí o zákazu spalovacích aut v Evropě je definitivní
Ještě v závěru českého předsednictví v Evropské unii vyjednaly členské státy dohodu o konci prodeje spalovacích aut a hybridních vozidel od roku 2035. Počátkem toho roku tak na evropském trhu bude možné koupit pouze bezemisní vozy, jako jsou ty čistě elektrické nebo vodíkové.
Volkswagen chce přechod na čistě elektrické vozy ještě více urychlit a se spalovacími modely skončit dříve, než měl v plánu
Populární německá automobilka vidí budoucnost čistě elektrickou a značně zvyšuje své investice do továren na baterie a elektromobily. Do konce desetiletí by jich v Evropě mělo vzniknout šest a některé by se dokonce měly nacházet i v České republice.
Jaké jsou skutečné servisní náklady elektromobilu na 100 000 kilometrů?
I když je pořizovací cena elektromobilu vyšší, jejich servisní a provozní náklady ve finále spoustu peněž ušetří. Zjistili jsme, jaké jsou skutečné servisní náklady elektromobilu na 100 000 km a jak si oproti tomu vede ekvivalentní spalovací vůz.
Firemní vůz na elektřinu ušetří ročně tisíce korun zaměstnanci i zaměstnavateli
Elektromobily se postupně začínají prosazovat ve sféře osobních vozů, ale značného zájmu se začínají těšit i firemní vozy na elektřinu. Proč majitelé firem sází na tuto technologii a jak na tom může získat zaměstnanec i několik tisíc navíc na výplatní pásce?