Stavba obří továrny na baterie elektromobilů v Česku je na spadnutí. Kde má takzvaná Gigafactory vyrůst a co to bude pro občany znamenat?
Aby se mohla uskutečnit revoluce v dopravě, která má byt v celé evropské unii do roku 2035 zcela bezemisní, je potřeba na to přizpůsobit i průmysl. Obzvláště klíčové pro průmyslu bude postarat se o baterie do nových elektromobilů.
Elektromobily mohou do budoucna ještě zdražit, může za to nedostatek lithia a jeho zvyšující se cena
Ačkoliv je elektromobil na provoz, údržbu a servis levné a jednoduché zařízení, jeho pořizovací cena je o něco vyšší. Za to může hlavně lithium-iontová baterie, která v elektromobilu slouží jako zásobárna elektrické energie a tvoří 50 % z celkové pořizovací ceny.
Na vodík už jezdí autobusy, vlaky a brzy se přidají i letadla. Přijdou i osobní vodíkové automobily a vytlačí z trhu elektromobily?
Ekologické otázky o trvalé udržitelnosti moderních technologií se dostávají stále více do popředí. Už je zdaleka neřeší jen výrobci automobilů, ale také všechny ostatní firmy, jejichž funkčnost je založena na mobilitě.
Nová i ojetá auta zdražují vysokým tempem. Může se dnes investice do vozu zhodnotit?
Rostoucí inflace, nedostatek nových vozidel a nestabilní situace ve světě jsou hlavní důvody, proč dochází ke zdražování všech automobilů. Jen za poslední půlrok zdražily nová auta o desítky tisíc.
Volkswagen chce přechod na čistě elektrické vozy ještě více urychlit a se spalovacími modely skončit dříve, než měl v plánu
Populární německá automobilka vidí budoucnost čistě elektrickou a značně zvyšuje své investice do továren na baterie a elektromobily. Do konce desetiletí by jich v Evropě mělo vzniknout šest a některé by se dokonce měly nacházet i v České republice.
Počet super rychlých moderních nabíječek elektromobilů i v Česku stoupá. Jak rychle nabijí vaše super elektrické auto?
Již dávno neplatí, že by majitelé elektromobilů museli se svými vozy čekat dlouhé hodiny u nabíječek. Síť super rychlých dobíjecích stanic se i u nás v ČR rozrůstá vysokým tempem.
Jaké jsou skutečné servisní náklady elektromobilu na 100 000 kilometrů?
I když je pořizovací cena elektromobilu vyšší, jejich servisní a provozní náklady ve finále spoustu peněž ušetří. Zjistili jsme, jaké jsou skutečné servisní náklady elektromobilu na 100 000 km a jak si oproti tomu vede ekvivalentní spalovací vůz.
Auto plně autonomní a bez řidiče, které na objednání přijede. Takto si Volkswagen představuje budoucnost dopravy
Nebude to dlouho trvat a svět přejde od klasických kombíků či sedanů k úplně novému pojetí mobility. Gen.
Opravdu jsou v zimě elektromobily nepoužitelné? Jaká jsou fakta?
Elektronika obecně je poměrně choulostivá na teplotu okolního prostředí. Příliš velké teplo nebo chlad můžou mít fatální následky.
Elektromobilita dosáhla další mety. Mobilní dobíjecí robot sám přijede k elektromobilu a nabije ho
Nemusíte ani vystoupit z kabiny vašeho vozu. Robotický pomocník vše vyřídí za vás a díky rychlému nabíjení i velmi rychle.