Udržitelnost v současné době boduje jak na módním poli, tak i v rámci hospodářství či celkové naší životosprávy. Naštěstí existují nejenom jednotlivci, ale i známé světové řetězce, kterým stav naší planety není zcela lhostejný. Jak udržitelnost podporuje například Ralph Lauren, Starbucks nebo Adidas?

Udržitelnost v rámci kavárenského řetězce Starbucks

Co se týče kávových zdrojů zmiňovaného kavárenského řetězce, při jejich pěstování i sklízení se podle internetových stránek společnosti snaží maximálně dbát na šetrnost k životnímu prostředí. Své farmáře se Starbucks snaží vzdělávat, aby měli dostatek potřebných informací pro zodpovědné pěstování nejenom kávy, ale i čaje a kakaa, které jsou ve Starbucksu taktéž v nabídce.

Stejně tak je dbáno na recyklaci a redukci produkování odpadu, k čemuž se Starbucks snaží vést i své zákazníky. Ve své nabídce má v současné době znovupoužitelný kelímek, který kdykoliv uplatníte během svých následujících objednávek, získáte několikakorunovou slevu. V budoucnu však chce Starbucks mířit daleko výše, v Americe se proto testuje speciálně navržený kelímek, který nahradí až 30 jednorázových a po vypití zakoupeného nápoje se vyhodí do určeného koše. Ten se následně vyveze, kelímky se umyjí a opět putují do kavárny.

Adidas likviduje vyplavené plasty

Pozadu nezůstává ani Adidas, oblíbená německá oděvní značka. V roce 2021 jsme se jako zákazníci mohli setkat se sportovním oblečením a teniskami, k jejichž výrobě byl použit plast ze znečištěných pláží. Stejně tak se pro oděvy vycházející z návrhářské dílny této společnosti využívá recyklovaný polyester, který se opět získává především z recyklovaných PET lahví. Výroba samotného polyesteru je totiž sama o sobě pro naši planetu velmi škodlivá. K výrobě se využívá ropa, neobnovitelný zdroj, a do vzduchu tak uniká spousta toxických látek. Svými činy Adidas již nyní daleko více šetří vodu, vzduch a celkově životní prostředí, než jak tomu bylo pár let nazpět.

Jak si v rámci ekologie vede Ralph Lauren?

Populární americká značka oblečení a doplňků se exportuje napříč celým světem, proto je důležité, aby měla co nejpozitivnější vliv na životní prostředí. Společnost se zavázala, že do roku 2025 bude pro své obalové materiály využívat výhradně recyklovatelné a udržitelné zdroje. Na internetových stránkách společnosti je veřejnosti k dostání kompletní report provedených změn vedoucích k udržitelnosti i plány do budoucna. Dozvíme se tu například, že Ralph Lauren přislíbil, že během své produkce nebude do vzduchu vypouštět žádné skleníkové plyny. Kromě výzev spojených s přírodou chce přijmout opatření proti rasové nespravedlnosti, a to jak mezi zaměstnanci, tak i mezi koncovými zákazníky.

Autorka se problematikou dlouhodobě zabývá a při tvorbě článku čerpala ze svých znalostí, zkušeností a veřejně dostupných informačních a odborných zdrojů.