Spolu s rostoucím zájmem o nové způsoby dopravy a rozvoj v oblasti elektromobility vznikají otázky po vylepšení stávajících komunikací. Muskův tunel Las Vegas Convention Center Loop by se mohl stát odpovědí na řadu otázek. Přinést pohodlí, nové přístupy ke stavbě komunikací a časovou úsporu.

Starý koncept, nové pojetí

Řada přístupů k životu, ke kterým se dnes obracíme, je svým způsobem návratem k přírodě a skutečným hodnotám. Láska ke krajině, úspora času a možnosti věnovat se vlastnímu rozvoji. Jedním je způsobů, jak ušetřit čas a vykročit k ekologickému způsobu života, jsou elektromobily a s nimi nutně spojená otázka samotných komunikací. Ty, jak se ukazuje, mohou být schovány pod zemí, aniž by narušily ráz krajiny nebo města.

Podzemní tunely tu byly již před tisíci lety. Ve velkých městech a v krajině, kde není možné vést komunikaci nad zemí, se jedná o elegantní řešení, které svede dopravu pod zem. Musk přišel s novou technologií ražení tunelů a systémem jednoproudového tunelu, takže během budování vzniká minimální množství zeminy, kterou je potřeba někam uložit.

Optimistický pohled do budoucna

Obecně můžeme říct, že jde elektromobilita stále kupředu a vyhlídky do budoucnosti jsou více než pozitivní. V některých ohledech jsou elektromobily výhodou, v některých bodech se čeká na posun kupředu, který teprve přijde. Obecně se však jedná o ekologické řešení, které nás povede kupředu.

V poslední době u nás vzrostla poptávka po elektromobilech. Mezi oblíbené modely se řadí například kompaktní elektrické SUV Audi Q4 e-tron nebo Volkswagen ID.3, které s přehledem konkurují vozům Tesla.

Las Vegas Convention Center Loop

Poprvé byla myšlenka prosazena v Las Vegas na výstavišti, kde vybudovala společnost Elona Muska The Boring Company tunel Las Vegas Convention Center Loop (LVCC Loop). O napojení na tunel projevila zájem také některá kasina a hotely. Tunel by měl podle předběžných plánů vést až na letiště a celým centrem města.

Jedná se celkem o tři stanice – West Station, Central Station a South Station, které jsou propojené dvěma tunely širokými 3,8 metrů, kdy je každý určen pro jeden směr. Celková délka jednoho tunelu je přibližně 2,7 kilometrů. Systém je v tuto chvíli kompatibilní pouze s vozy Tesla, které tunel překonají za 2 minuty. V současné době dosahuje doprava tunelem rychlosti 54 km/hod. V budoucnu se údajně počítá se zvýšením na 240 km/hod, což zní zatím spíše jako utopie.

Lehce diskutabilní je bezpečnost celého projektu. Tunely jsou poměrně stísněné a vzniká otázka, do jaké míry je řešení bezpečné, a zda by nemělo projít dalším vývojem. Pokud by došlo k nehodě, těžko by se do tunelu dostala pomoc zvenčí a pro lidi se sníženou pohyblivostí by bylo prakticky nemožné opustit tunel v potřebném čase.

Při tvorbě článku autorka využila svých vědomostí, zkušeností a veřejně dostupných informačních zdrojů.